MŁODZI, KREATYWNI, PRZEDSIĘBIORCZY - II EDYCJA Print

Projekt był skierowany do dzieci i młodzieży z terenu m. st. Warszawy.

Podobnie jak w I edycji, przeprowadzono zajęcia edukacyjne - warsztaty, w czasie których prezentowano zagadnienia z dziedziny zarządzania, ekonomii i marketingu w taki sposób, by stały się one zrozumiałe dla młodych odbiorców. W przystępny, dostosowany do wieku odbiorców sposób, dzieci i młodzież poznały podstawowe definicje związane z tematem, takie jak: rynek, popyt, podaż, cena, budżet (domowy), konsument (i jego prawa), dochód, zakup, reklama, rabat, znak towarowy, czynniki sukcesu itp.

Dla młodzieży starszej kontynuowane były zagadnienia związane z założeniem
i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Istotnym elementem zajęć były cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem warsztaty psychologiczne (zajęcia z psychologii biznesu), jako forma odkrywania siebie i pomoc w radzeniu sobie z trudnościami, kształcenie kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, rozpoznawanie różnych postaci stresu i radzenia sobie z nimi, ćwiczenia motywacyjne. Przeprowadzono w sumie 74 godzin warsztatów:

  1. zakładanie działalności gospodarczej, zarządzanie przedsiębiorstwem oraz personelem i nauka pisania biznesplanu - 28 godzin;
  2. zagadnienia konsumenckie, marka, reklama, produkt - 14 godzin;
  3. podstawy prawa, w tym prawa konsumenta, osobowość prawna firmy, różne rodzaje umów- 6 godzin;
  4. pozyskiwanie funduszy - 6 godzin;
  5. warsztaty psychologiczne - 20 godzin;

Warsztaty i zajęcia prowadzili wyspecjalizowani trenerzy. Zajęcia odbywały się w szkołach zgłoszonych do programu. Uczestnictwo we wszystkich zajęciach było bezpłatne.


Dodatkowo, dla zainteresowanych, przeprowadzono indywidualne konsultacje psychologiczne (6 godzin) i doradztwo zawodowe (6 godzin). Trwałą wartością realizacji projektu jest broszura tzw. dobrych praktyk, wydana w formacie A5, 6 stron, kolor, z "kalendarzem przedsiębiorcy" i stosownym mottem, propagująca zagadnienia, postawę i inicjatywy związane z przedsiębiorczością.

 

Podsumowaniem zajęć był KONKURS na stworzenie planszowej gry edukacyjnej związanej z tematyką projektu pt. "Firma - załóż, działaj i odnoś sukcesy". Zadaniem konkursu było w przystępny sposób zaprezentować wiedzę uczestników na temat zakładania
i funkcjonowania firmy. Prace mogły być przygotowywane w zespołach do 3 osób.

Dla młodszych dzieci zaproponowano kategorię konkursową: najlepszy slogan reklamujący ich firmę.



Nagrodzono następujące osoby:

I miejsce ( w kategorii: gra):

Gimnazjum im. Dobrowolskiego:
Izabela Harmoszko
Gabriela Gołowacz
Konrad Morawski

I miejsce ( w kategorii: slogan):

Szkoła Podstawowa Kolegium Zakonu Pijarów
Julia Schirmer

Wyróżnienia:

Zespół Szkół Gastronomicznych:
Kamil Kościelniak Ia

Gimnazjum Kolegium Zakonu Pijarów:
Jan Błoński
Jan Śliwiński
Karol Skorulski
Piotr Katerżawa

 

Serdecznie gratulujemy!

 

 

GALERIA PRAC KONKURSOWYCH

 

Projekt zrealizowano przy współpracy finansowej
Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy