wersja kontrastowa A- A+
MŁODZI, KREATYWNI, PRZEDSIĘBIORCZY - II EDYCJA Print E-mail

Projekt był skierowany do dzieci i młodzieży z terenu m. st. Warszawy.

Podobnie jak w I edycji, przeprowadzono zajęcia edukacyjne - warsztaty, w czasie których prezentowano zagadnienia z dziedziny zarządzania, ekonomii i marketingu w taki sposób, by stały się one zrozumiałe dla młodych odbiorców. W przystępny, dostosowany do wieku odbiorców sposób, dzieci i młodzież poznały podstawowe definicje związane z tematem, takie jak: rynek, popyt, podaż, cena, budżet (domowy), konsument (i jego prawa), dochód, zakup, reklama, rabat, znak towarowy, czynniki sukcesu itp.

Dla młodzieży starszej kontynuowane były zagadnienia związane z założeniem
i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Istotnym elementem zajęć były cieszące się bardzo dużym zainteresowaniem warsztaty psychologiczne (zajęcia z psychologii biznesu), jako forma odkrywania siebie i pomoc w radzeniu sobie z trudnościami, kształcenie kreatywności i umiejętności rozwiązywania problemów, rozpoznawanie różnych postaci stresu i radzenia sobie z nimi, ćwiczenia motywacyjne. Przeprowadzono w sumie 74 godzin warsztatów:

  1. zakładanie działalności gospodarczej, zarządzanie przedsiębiorstwem oraz personelem i nauka pisania biznesplanu - 28 godzin;
  2. zagadnienia konsumenckie, marka, reklama, produkt - 14 godzin;
  3. podstawy prawa, w tym prawa konsumenta, osobowość prawna firmy, różne rodzaje umów- 6 godzin;
  4. pozyskiwanie funduszy - 6 godzin;
  5. warsztaty psychologiczne - 20 godzin;

Warsztaty i zajęcia prowadzili wyspecjalizowani trenerzy. Zajęcia odbywały się w szkołach zgłoszonych do programu. Uczestnictwo we wszystkich zajęciach było bezpłatne.


Dodatkowo, dla zainteresowanych, przeprowadzono indywidualne konsultacje psychologiczne (6 godzin) i doradztwo zawodowe (6 godzin). Trwałą wartością realizacji projektu jest broszura tzw. dobrych praktyk, wydana w formacie A5, 6 stron, kolor, z "kalendarzem przedsiębiorcy" i stosownym mottem, propagująca zagadnienia, postawę i inicjatywy związane z przedsiębiorczością.

 

Podsumowaniem zajęć był KONKURS na stworzenie planszowej gry edukacyjnej związanej z tematyką projektu pt. "Firma - załóż, działaj i odnoś sukcesy". Zadaniem konkursu było w przystępny sposób zaprezentować wiedzę uczestników na temat zakładania
i funkcjonowania firmy. Prace mogły być przygotowywane w zespołach do 3 osób.

Dla młodszych dzieci zaproponowano kategorię konkursową: najlepszy slogan reklamujący ich firmę.



Nagrodzono następujące osoby:

I miejsce ( w kategorii: gra):

Gimnazjum im. Dobrowolskiego:
Izabela Harmoszko
Gabriela Gołowacz
Konrad Morawski

I miejsce ( w kategorii: slogan):

Szkoła Podstawowa Kolegium Zakonu Pijarów
Julia Schirmer

Wyróżnienia:

Zespół Szkół Gastronomicznych:
Kamil Kościelniak Ia

Gimnazjum Kolegium Zakonu Pijarów:
Jan Błoński
Jan Śliwiński
Karol Skorulski
Piotr Katerżawa

 

Serdecznie gratulujemy!

 

 

GALERIA PRAC KONKURSOWYCH

 

Projekt zrealizowano przy współpracy finansowej
Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy

 

Ministerstwo Edukacji Narodowej nadało Stowarzyszeniu tytuł
"Miejsce Odkrywania Talentów"

"Kawa czy herbata" odkrywa talenty - program TV o projekcie
TWÓJ ROBOT

Patroni Medialni



Programy

 

 

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)